سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش نگاه داشته شده، مانند چراغ سرپوشیده است . [امام صادق علیه السلام]

جمکران


موفق نبودن دولت در اجرای قانون مربوط به بهبود محیط کسب و کار


 

  • موفق نبودن دولت در اجرای قانون مربوط به بهبود محیط کسب و کار
     ،

    رحیم زارع عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به قرائت گزارش کمیسیون متبوعش در صحن علنی مجلس درباره عملکرد دولت در بهبود وضعیت ایران در شاخص‌های کسب و کار، اظهار داشت: وضعیت ایران در آخرین گزارش‌های بین المللی نشان می‌دهد دولت در سال اول اجرای قانون برنامه ششم موفق به اجرای حکم ماده 22 این قانون درباره بهبود محیط کسب و کار نشده است.

    وی افزود: پایش مؤلفه‌های محیطی کسب و کار، از اجرا نشدن صحیح و کامل قوانین مربوط به بهبود مستمر محیط کسب و کار حکایت دارد.

    زارع بر همین اساس ادامه داد: بر اساس این گزارش بند الف ماده 22 قانون برنامه ششم دولت را مکلف کرده با اصلاح قوانین، مقررات و رویه‌ها، محیط کسب و کار را به گونه‌ای امن، سالم، سهل و شفاف سازد تا در پایان سال چهارم اجرای قانون برنامه، رتبه ایران در دو شاخص رقابت پذیری بین المللی و شاخص‌های بین المللی حقوق مالکیت در میان کشور‌های منطقه سند چشم انداز به رتبه سوم ارتقا یابد و هر سال 20 درصد از این هدف محقق شود.

    وی همچنین عنوان کرد: در شاخص انجام کسب و کار نیز ایران هر سال 10 رتبه ارتقا یافته و به کمتر از 70 در پایان اجرای قانون برنامه برسد.

    سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی ادامه داد: در این گزارش همچنین آمده که روند و وضعیت اصلاحات در مقررات و سیاست‌های اقتصادی در دو سال اول قانون برنامه ششم نشان می‌دهد دولت به این تکلیف قانونی خود در این دو سال عمل نکرده است و با وجودی که بهبود محیط کسب و کار، هم وعده رئیس جمهور و هم تکلیف قانونی دولت بوده این وعده و تکلیف عملی نشده است.



محمد ::: پنج شنبه 98/3/30::: ساعت 6:31 عصر


تیم منتخب ستاره‌هایی که متولد امروز هستند+عکس


 

  • تیم منتخب ستاره‌هایی که متولد امروز هستند+عکس
     ،

    امروز 18 ژوئن سالروز تولد 5 فوتبالیست معروف دنیای فوتبال است.

    در چنین روزی بازیکنانی نظیر پیر امریک اوبامیانگ، وینچنزو مونتلا، آلن هلیلوویچ، ماریو هرموسو و نور صبری به دنیا آمدند.

    بر این اساس اسکووا ترکیبی منتخب با حضور این بازیکنان را به تصویر کشیده است.

    تیم منتخب



محمد ::: سه شنبه 98/3/28::: ساعت 11:21 عصر


برای حل و فصل مسائل مربوط به ایران هیچ راهی جز برجام نیست


 

  • برای حل و فصل مسائل مربوط به ایران هیچ راهی جز برجام نیست
     ،

    رئیس جمهوری روسیه در سخنرانی خود در پنجمین اجلاس تعامل و اعتمادسازی آسیا ( سیکا ) در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان تاکید کرد که برای حل و فصل مسائل حول و حوش ایران راهی به جز برجام نیست.

    اخبار سیاسی- پوتین افزود: مسکو قصد دارد برجام را در ارتباط با مساله هسته ای ایران به صورت مستحکم پیگیری کند و هیچ راه حل دیگر برای آن متصور نیست. 

     سانا، پوتین در ادامه سخنرانی خود در دوشنبه درباره بحران سوریه نیز خواستار پیدا شدن یک راه حل سیاسی برای این بحران شد و تاکید کرد که باید زمینه بازگشت سوریهای پناهجو به وطنشان را تسهیل کنیم. 

    وی تصریح کرد که تضمین ثبات در آسیا ممکن نیست مگر اینکه جهان بحرانهای موجود را از طریق گفت وگو و ایحاد علیه تروریسم حل و فصل کند. 

    پنجمین اجلاس  تعامل و اعتمادسازی آسیا با موضوع «دیدگاه مشترک به منطقه امن و مرفه سیکا» امروز شنبه در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان با حضور 12 رئیس جمهور، 3 نخست وزیر و تعدادی از وزرای امور خارجه کشورهای عضو ناظر برگزار می شود.



محمد ::: شنبه 98/3/25::: ساعت 12:42 عصر


بخشنامه های افزایش حقوق کارمندان مغایر قانون است


 

  • بخشنامه های افزایش حقوق کارمندان مغایر قانون است
     ،

    سید حسین نقوی حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اختلاف نظر بین مجلس و دولت در خصوص افزایش حقوق کارکنان در سال 98، گفت: مسلم است که احکام افزایش حقوق کارکنان دولت دولت بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی صادر نشده است.

    اخبار اقتصادی- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: مجلس صراحتا تصویب کرده است که به حقوق هریک از کارکنان 400 هزار تومان افزوده شود و تا 10 درصد به صورت پلکانی حقوق ها افزایش یابد به نحوی که حقوق های پایین درصد بیشتر و حقوق های بالا درصد کمتری دریافت کنند، این مصوبه شفاف و روشن است.

    استدلال دولت برای عمل نکردن به قانون

    نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس دهم شورای اسلامی با تاکید براینکه دولت به مصوبه مجلس عمل نکرده است، بیان داشت: دولت استدلال می کند که در قانون بودجه سال 98، سه حکم برای افزایش حقوق ها آمده، حکم مربوط به جدوال ضمیمه، بند(ی) تبصره(12) قانون بودجه سالجاری وجزء الف تبصره یک است، از این رو دولت نتوانسته برای افزایش حقوق ها بخشنامه صادر کند و میانگین این سه حکم قانون را در نظر گرفته و افزایش حقوق ها را رقم زده است.

    وی اظهار داشت: این در حالی است که مجلس معتقد است قانون تکلیف افزایش حقوق ها را مشخص کرده بنابراین مغایرت بین بخشنامه های دولت با قانون بودجه محرز است و دولت باید احکام افزایش حقوق و بخشنامه ها را اصلاح کند.

    نقوی حسینی با اشاره به پیگیری مجلس برای اصلاح رویه افزایش حقوق ها، گفت: هیات رئیسه جلساتی را با دیوان محاسبات، سازمان برنامه و بودجه و نمایندگان کمیسیون برنامه و بودجه برگزار و پیرامون این موضوع گفت‌وگو می کند چرا که اکثریت نمایندگان به این وضعیت معترض هستند.

    همسان سازی حقوق بازنشستگان در قالب افزایش حقوق صورت گرفته است

    این نماینده مجلس با اشاره به همسان سازی حقوق بازنشستگان بیان داشت: همسان سازی حقوق بازنشستگان در قالب افزایش حقوق صورت گرفته و این همسان سازی احساس نمی شود در حالی که همسان سازی ردیف و اعتبار مستقل و مشخص دارد و فرد باید در فیش حقوقی متوجه اعمال همسان سازی شود.

    عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه رویه دولت در افزایش حقوق ها و اعمال همسان سازی موجب بی عدالتی شده است، اظهار داشت: در حال حاضر افزایش حقوق، حقوق بگیران پایین حداقلی بوده که با هدف عدالت اجتماعی مجلس مغایرت دارد.



محمد ::: چهارشنبه 98/3/22::: ساعت 11:13 صبح


بازگشت اولین گروه از اهالی تدمر سوریه به خانه‌های خود


 

  • بازگشت اولین گروه از اهالی تدمر سوریه به خانه‌های خود
     ،

    شهر تدمر سوریه واقع در مرکز این کشور بعد از سال‌ها شاهد بازگشت اهالی خود به خانه‌هایشان است.

    شبکه تلویزیونی روسیا الیوم به نقل از خبرنگار میدانی خود یکشنبه (19 خرداد) ورود اولین کاروان از اهالی شهر تدمر به این شهر را رصد و گزارش داد.

    اتوبوس‌های دولت سوریه این افراد را که شمار آن‌ها 120 نفر بود، به این شهر منتقل کرد. برخی از این افراد بیش از پنج سال بود که بر اثر حمله گروه تروریستی داعش و اشغال این شهر، مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده بودند.

    شهر تدمر از زمان قدرت گیری داعش در سوریه، دو بار به اشغال این گروه تروریستی درآمد. در اولین بار داعش این شهر باستانی را در سال 2015 به اشغال خود درآورد ولی ارتش سوریه موفق شد آن را در سال 2016 آزاد کند.

    دومین اشغال تدمر در سال 2017 بود که ارتش سوریه بعد از چند ماه درگیری در صحرای مرکزی این کشور دوباره آن را به کنترل خود درآورد.



محمد ::: دوشنبه 98/3/20::: ساعت 12:15 صبح

   1   2   3   4   5      >

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 0
کل بازدید :23896
 
 > >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>فهرست موضوعی یادداشت ها<<<
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<